Monday 23 January 2012

http://www.elissalb.com/
Elissa
نام کامل:اليسا خوری
شهرت:اليسا
محل تولد :دير ال احمد/لبنان
تاريخ تولد:october 27th 1972
شغل : خواننده



شايد اليسا از نوادر خوانندگانی باشد که واقعا صدايی جادويی دارد که هر شنونده رو مجذوب خود ميکند.اليسا کار خوانندگی خود رو به طور رسمی از سال ۱۹۹۹ شروع کرد.که در مدت اين سالها توانست رو دست ساير خوانندگان ديگر عرب بزند!اين در حالی هست که نام الیسا در صدر۵ تا از بهترين خوانندگان زن ميدرخشد!
*حاصل کار خوانندگی اليسا از سال ۱۹۹۹ تا حال 5
تا آلبوم هست که واقعا يکی از يکی زيباترند!آلبومهای اليسا به ترتيب:
1999 بدی دوب
2000 وآخرتا معک
2002 عایشالک
2004 اهلی دنیا
2006 بستنک
اليسا در بعضی از آلبومها با خوانندگان ديگری هم همکاری داشتن!با راغب علامه در موزيک واقعا زيبای بتغيب بتروح. با خواننده معروف دنيا کريس دی برگ در موزيک lebanese nightيا ليالی لبنانی .
* موزيک ويديوهای اليسا به اين ترتيب هست:
1999 بدی دوب
2000 وآخرتا معک
2000 بتغیب بتروح
2001 لیالی لبنانی/Lebanese Night
2002 عایشالک
2003 اجمل احساس
2004 کل یوم فی عمری
2005 ارجع للشوق
2005 حبک وجع
2006 بستنک
البته اليسا تبليغ های زيادی برای کمپانی پپسی هم کردند که خود آنها هم تقريبا ويديو هست!که خيلی هم قشنگ هستند!
به گفته اليسا شانس اليسا برای معروفيتش در موزيک بتغيب بتروح بوده اما خود اليسا موزيک بدی دوب رو از همه موزيکاش بيشتر دوست داره!
اليسا توانست در مسابقه world music award 2005 که در امريکا بر گزار شد جايزه پر فروش ترين آلبوم سال ۲۰۰۴ در خاور ميانه را بدست آورد و این عنوان را در مسابقات سال 2006 هم (با حرف و حدیثهای فراوان) تکرار کند تا تنها خواننده عرب باشد که دو سال متوالی این جایزه را دریافت میکند.

این هم یک مینی بیوگرافی از الیسا خوری:

*مدرک تحصیلی: لیسانس علوم سياسي
*برج : عقرب
*آرزو: وکیل شود
*آرزو دارد : خانواده و بچه تشکیل دهد
*سرگرمی : ورزش و سفر
*وضعیت : مجرد
*رنگ مورد علاقه : سفید
*غذای مورد علاقه : سوشي
*عطر مورد علاقه : جيوینشي و به خصوص هات كوتور
*ماشین مورد علاقه :Bmw
*مقاله مورد علاقه : غرد خارج السرب اذا كان صوتك جميلا
*خانواده : پدر و مادر و3 فرزند پسر و3 دختر
*ترتیب خانواده : پسر و دختر با هم و پسر و دختر با هم و الیسا و فرزند پسر. پدرش قبل از یک سال و نیم فوت کرد . در سال 1992 در برنامه استدیو فن داخل شد و جایزه طلایی را گرفت.

*زبانها :انگلیسی و فرانسوی و اسپانیایی و ایتالیایی حرف می زند و ترکی و عربی می خواند.
*افراد مشهوری که با آنها دیدار داشته است :
ملكة رانيا - اردن
شيخ محمد بن راشد أل مكتوم - امارات متحده عربی
رئیس جمهور سابق آمریکا نیز در یکی از کنسرت هایش بوده است
* الیسااز اول راهی جدا از خواننده های دیگر برگزید و آن رومانسی بودن آهنگ هایش است و این به وضوح در کلیب هایش دیده می شود
* او لقب های زیادی را پیدا کرده است مثلا( ملكه روتانا _ ملكه رومانسيه _ حوری هنر _ ملكه احساس )

بخشی از مصاحبه اليسا با سايت فرفش


آيا اهل سهل البقاع هستي؟
من اهل بقاع از دير الاحمر هستم و كوه را دوست دارم و حس مي كنم سرزمين تميز وتازه اي به دور از شلوغي بيروت است و به روستايم علاقه دارم و خيلي دوستش دارم چون پدرم هم دوستش داشت و مردم آنجا هم به من علاقه دارند با اين كه در آنجا زندگي نمي كنم ، و خوشحالم كه اهل آنجا هستم و در جلد آلبوم هم وقتي كه تصوير بردار در امريكا به سايت لبنان آمد و بقاع را شناخت و عكسهايش را ديد تصميم گرفتيم كه در سهل البقاعوالجبال وبحيرة القرعون تصوير برداري كنيم.
وقتي ترانه را در استوديو اجرا ميكني چه فرقي با روي صحنه دارد؟
به همان روش اجرا مي كنم ولي در استوديو آن را تكرار مي كنم تا بهتر شود در حالي كه شايد روي صحنه بهتر باشد به ويژه اگر مردم جواب دهند به زيبايي ترانه كمك مي كند.
به نظر خودت تا به حال چه چيزي به هنر تقديم كرده اي؟
نمي دانم، كار خوبي تقديم مي كنم كه هر سال متحول مي شود و بهتر مي شود، ولي نمي توانم ارزيابي كنم كه چه چيزي تقديم كرده ام.
و هنر به تو چه ارزاني داشت؟
چيزي را كه دوست دارم به من بخشيد، از زماني كه با مرحوم وسيم طباره در تئاتر ساعت ده و استوديو الفن و كنسرتهاي سيمون اسمر بازيگري مي كردم، در زندگيم كاري جز خواندن انجام ندادم؛ اين كاري است كه دوست دارم و از آن فراتر نرفته ام پس نتيجه گرفتم، هنر به من محبت مردم را داد و اين شهرت است، معروف شدم جداي از اين كه دوستم دارند يا نه.
آيا شغلي به جز خواندن هست كه دوست داشته باشي روزي انجام بدهي؟
هرگز، من از زماني كه نه ساله بودم در جشنواره كودكان در مدرسه و در 15 سالگي با وسيم طباره آغاز به اين كار كردم.(!مثل اینکه جایزه های میوزیک اوارد به دهنش مزه کرده چون قبلا گفته بود دوست داره وکیل بشه!)
چه رشته اي خوانده اي؟
علوم سياسي، دوست دارم به روش خودم در روابط اجتماعي عمل كنم، برنامه هاي مستندسياسي و شخصيتهاي تاريخي مثل كميل شمعون را و برنامه هاي سياسي مانند كلام الناس(سخن مردم) از مرسيل غانم دوست دارم.
هنگام انتشار آلبومت راحت مي شوي يا نگران؟
طبعاً نگران مي شوم و فكر مي كنم چگونه آن را پخش كنم، ولي حالا دارم راحت مي شوم.
در آلبوم اخير كدام ترانه با حال تو منطبق است؟
هيچ كدام، تنها نيستم تا بگويم "سالها گذشت" (فاتت سنين)، و عاشق هم نيستم يا كسي مراترك نكرده است كه بگويم "اگر او را مي شناسيد" (لو تعرفوه).
بازتابهاي آلبوم تا به حال خوب بوده اند؟
خيلي، ولي مي خواهم بيشتر ادامه يابند ؛ آلبومهاي من از نوعي هستند كه مدت زيادي ميفروشند و تا به حال هنوز هم مقداري هرچند كم از آلبوم عايشالك از من مي خواهند.
براي پذيرفتن تصوير برداري تبليغات چه شرطي مي گذاري؟
بستگي به اهميت مارك تجاري و اين كه چقدر به من مي افزايد و به وجهه من كمك مي كند، بهعلاوه مبلغ مالي كه آن هم مهم است، ولي به من نام و آوازه زيادي مي دهد.
براي چه محصولي دوست نداري تبليغ كني؟
خيلي از محصولات، مانند محصولات برقي، و الكترونيك و غيره.
و آرايشي؟
بستگي به مارك دارد كه مهم است يا نه.
و معمولا چقدر دستمزد مي خواهي؟
پس از توافق اوليه، اين بر اساس عرضه و تقاضا است.
وقتي نوشتند كه اليسا از جنيفر لوپز پيشي گرفت از اين مقايسه خوشت آمد؟
جنيفر لوپز يك هنرمند جهاني است، مجله خارجي آمارهايي را در مديسون اسكوير در امريكاانجام داد و تصويرم را در جشنMusic Award گرفتند و مقايسه كردند، بار اول نتيجه 67% برايمن و 33% به نفع جنيفر بود، ولي در آمارهاي بعدي تفاوت زيادي وجود نداشت فقط من رأيبالاتري آوردم.
از اين نتيجه خوشحال شدي؟
البته، جنيفر يك ستاره است و من او را دوست دارم و روش لباس پوشيدنش را هم دوست دارم،او از خوش پوش ترين ستاره هاست، اگر موضوع تعارف بود، خوشم نمي آمد و خوشحال نميشدم ولي آنهايي كه رأي گيري و شمارش راانجام دادند اصلاً مرا نمي شناختند.
آيا عاشق هستي؟
نه، اگر عاشق بودم مي گفتم و لازم نبودم بگويم عاشق چه كسي هستم.
آيا معشوق تو صفات خاصي دارد؟
وقتي بيايد او را مي شناسم و صفت خاصي در كار نيست.



بین نانسی عجرم، هیفا وهبی، الیسا و روبی کدام با حجاب زیباترند؟! (+عکس)

بین نانسی عجرم، هیفا وهبی، الیسا و روبی کدام با حجاب زیباترند؟! (+عکس)
بر اساس نظرسنجی این سایت که نام و عکس چهار خواننده سرشناس، "هیفاء وهبی"، "نانسی عجرم"، "الیسا" و "روبی" در آن قرار داشت...

یکی از پایگاه‌های نسبتا پربیننده در جهان عرب، در اقدامی جالب با هدف تبلیغ حجاب و تشویق خوانندگان زن به محجبه شدن، عکس چندین خواننده سرشناس بی حجاب را به صورت محجبه در سایت قرار داد و طی یک نظرسنجی در مورد زیبایی این خوانندگان در حالت محجبه بودن، سوال کرده بود.
بر اساس نظرسنجی این سایت که نام و عکس چهار خواننده سرشناس، "هیفاء وهبی"، "نانسی عجرم"، "الیسا" و "روبی" در آن قرار داشت، "نانسی عجرم" موفق شد با بیش از هفت هزار رأی رتبه اول را بدست بیاورد و به عنوان زیباترین خواننده عرب محجبه شناخته شود.
 
 
پس از وی "هیفاء وهبی" با حدود سه هزار رأی توانست رتبه دوم را به خود اختصاص بدهد. نفر سوم این نظرسنجی "الیسا" با 350 رأی و نفر چهارم "روبی" با 130 رأی بودند. گفتنی است این چهار خواننده تقریبا، سرشناس خوانندگان زن حال حاضر در جهان عرب به شمار می‌روند.

No comments:

Post a Comment